Спортивна газета "Вболівальник"

Вирішальна гнучкість

Важку перемогу на домашньому етапі здобув Макс Ферстаппен, а також в Нідерландах запам’яталася велика тактична помилка Льюїса Хемілтона.

Нещодавно на Гран-прі Бельгії лідер команди Red Bull виграв без проблем, а от конфігурація автодрому «Зандворт-Парк» не дозволяла говорити про значну перевагу «бичків». Тому кваліфікацію Макс провів не межі можливостей, випередивши «срібного» Шарля Леклера усього на 0,021 секунди. Також пілоти Mercedes в Нідерландах демонстрували хороший темп, тому недільна гонка могла принести успіх будь-кому з шести пілотів, які захищають кольори трьох найсильніших команд першості.
Завчасно було зрозуміло, коли пілоти визначилися з гумою на стартовий відрізок дистанції, що Red Bull та Ferrari будуть робити ставку на два піт-стопи, використовуючи м’яку та гуму середньої жорсткості (soft – medium – medium), а «мерси» планували один раз відвідати механіків, для чого знадобились жорсткі колеса (medium – hard). Левову частку перегонів команди провели саме з таким тактичним планом, однак все змінилося, коли через технічні проблеми з болідом зупинився Юкі Цунода на 47-му колі. Віртуальна машина безпеки дозволила Ферстаппену на останній відрізок дистанції взяти витривалу гуму hard, а пілоти команди Mercedes тоді ж обрали medium, аби на швидших колесах провести вирішальну частину гонки.
Здавалося, що тепер усе буде вирішуватися в контактній боротьбі на трасі, однак на 55-му колі мотор Валттері Боттас пішов у кращий світ, змусивши фінського пілота зупинитися на стартовій прямій. Зрозуміло, що в такій ситуації виїхала машина безпеки, коли усі відставання зникли, а пілоти збилися в один ланцюжок. Цим скористалися хлопці з Red Bull, які взяли швидку гуму soft. Після цього першим йшов Хемілтон, потім рухався Джордж Расселл, за спиною якого розташовувався Ферстаппен, а далі їхав Леклер.
Додатковою родзинкою став той факт, що на одному з кіл за машиною безпеки усі боліди повинні були проїхати по піт-лейн, аби не заважати евакуації транспортного засобу Боттаса. Саме тоді Расселл відвідав механіків, взявши soft, а Хемілтон, не бажаючи втрачати лідерство, залишився з не дуже свіжою гумою medium. От і склалася ситуація, що після рестарту Льюїс опинився в жахливому становищі – на поганих колесах, а усі суперники вже мали швидку і нову гуму.
Тому нікого не вразив той факт, що Ферстаппен, Расселл та Леклер випередили Хемілтона, який впав на четверту сходинку. Ще під час гонки обурений Льюїс критикував команду дуже жорстко, спілкуючись по радіо зі своїм гоночним інженером. Довелося в ефір вийти навіть босу команди Mercedes Тото Вольффу, який закликав пілота не обговорювати цю ситуацію з журналістами після фінішу. Британець на емоціях дійсно міг сказати дуже багато, однак повноцінного публічного конфлікту вдалося уникнути. Сам Хемілтон, є підозра, зрозумів свою помилку, адже у вирішальний момент Расселл, запам’ятавшись тактичною гнучкістю, сам сказав команді, що хоче перевзутися на soft, а Льюїс у ту мить мовчав. І програв. Глобально ж зараз Ферстаппену програють усі, тому Макс дуже впевнено йде до другого чемпіонського звання.

Савелій СТУС

15-й етап. Гран-прі Нідерландів
Зандворт. Автодром «Зандворт-Парк». 02–04.09.2022
Довжина траси – 306,587 км (72 кола по 4,259 км)

Гонка
1 (1). Макс Ферстаппен (Нідерланди, Red Bull) 1:36.42,773
2 (6). Джордж Расселл (Великобританія, Mercedes) +4,071
3 (2). Шарль Леклер (Монако, Ferrari) +10,929
4 (4). Льюїс Хемілтон (Великобританія, Mercedes) +13,016
5 (5). Серхіо Перес (Мексика, Red Bull) +18,168
6 (13). Фернандо Алонсо (Іспанія, Alpine) +18,754
7 (7). Ландо Норріс (Великобританія, McLaren) +19,306
8 (3). Карлос Сайнс (Іспанія, Ferrari) +20,916
9 (12). Естебан Окон (Франція, Alpine) +21,117
10 (10). Ленс Стролл (Канада, Aston Martin) +22,459
11 (11). П’єр Гаслі (Франція, AlphaTauri) +27,009
12 (15). Александр Албон (Таїланд, Williams) +30,390
13 (8). Мік Шумахер (Німеччина, Haas) +32,995
14 (19). Себастьян Феттель (Німеччина, Aston Martin) +36,007
15 (18). Кевін Магнуссен (Данія, Haas) +36,869
16 (14). Чжоу Гуаньюй (Китай, Alfa Romeo) +37,320
17 (17). Даніель Ріккардо (Австралія, McLaren) +37,764
18 (20). Ніколас Латіфі (Канада, Williams) +1 коло
НФ (16). Валттері Боттас (Фінляндія, Alfa Romeo) мотор (54-е коло)
НФ (9). Юкі Цунода (Японія, AlphaTauri) мотор (44-е коло)
Примітка. В дужках вказано стартову позицію – за підсумками кваліфікації.

Найшвидше коло: Ферстаппен (+1 очко) – 1.13,652 (62-е коло, с/ш – 208 км/год).

Кубок пілотів
1. Ферстаппен (Red Bull) 310
2. Леклер (Ferrari) 201
3. Перес (Red Bull) 201
4. Расселл (Mercedes) 188
5. Сайнс (Ferrari) 175
6. Хемілтон (Mercedes) 158
7. Норріс (McLaren) 82
8. Окон (Alpine) 66
9. Алонсо (Alpine) 59
10. Боттас (Alfa Romeo) 46
11. Магнуссен (Haas) 22
12. Феттель (Aston Martin) 20
13. Ріккардо (McLaren) 19
14. Гаслі (AlphaTauri) 18
15. Шумахер (Haas) 12
16. Цунода (AlphaTauri) 11
17. Чжоу (Alfa Romeo) 5
18. Стролл (Aston Martin) 5
19. Албон (Williams) 4
20. Латіфі (Williams) 0

Кубок конструкторів
1. Red Bull 511
2. Ferrari 376
3. Mercedes 346
4. Alpine 125
5. McLaren 101
6. Alfa Romeo 51
7. Haas 34
8. AlphaTauri 29
9. Aston Martin 25
10. Williams 4

 

Exit mobile version