Новий рекорд Макса

До фінішу сезону залишилось вісім гонок, а вже зараз чемпіонське питання знаходиться в площині теорії, що не може не тішити шанувальників чинного чемпіона світу.

НЕВДАХИ НА СТАРТІ
Макс Ферстаппен чергову перемогу здобув в Бельгії, де вболівальники з нетерпінням чекали Формулу-1, якої фактично не було минулого року. Формально, звісно, королівські перегони відвідали відомий автодром «Спа-Франкоршам», однак пілоти тоді змагалися приблизно три хвилини. У 2021 році дощ не дозволив провести етап, тому організатори просто випустили боліди на трасу, аби вони за машиною безпеки проїхали два кола, завдяки чому гонку вдалося вважати проведеною.
На щастя, погода минулого тижня дозволила провести повноцінну гонку, родзинкою якої повинна була стати боротьба фаворитів. Зазвичай у нас це є, однак численні штрафи за заміну елементів силової установки змусили Ферстаппена та Шарля Леклера стартувати в другій половині стартового поля. Нідерландець недільну гонку розпочав з 14-ї сходинки, а за його спиною розташовувався монегаск, які могли влаштувати очну боротьбу вже на перших метрах дистанції…
Але очікування виявилися марними, бо за швидкісними характеристиками саме на бельгійському автодромі команда Ferrari суттєво поступалася Red Bull. А ще проблемою Шарля став прокол колеса на першому колі, тому пілоту довелося швидко зробити позаплановий піт-стоп, що привело до падіння на останню сходинку. Хоча, якщо говорити відверто, мова йшла про 18-ту позицію, оскільки тоді встигли зійти два учасники.
Дуже прикро за Валттері Боттаса, який в день гонки святкував 33-й день народження, однак вищі сили наплювали на цю подію. Фінський пілот нічого поганого не зробив, а просто став жертвою обставин, які створив Ніколас Латіфі. Канадця трохи розвернуло, коли він своїм болідом перегородив майже усю ширину траси, тому Боттасу довелося різко вивертати кермо, аби уникнути зіткнення, але за межами асфальтного полотна був гравій, де Валттері застряг.
Ще раніше завершив гонку Льюїс Хемілтон, котрий вирішив обійти Фернандо Алонсо, якого британець недооцінив. Пілот команди Mercedes занадто рано повірив, що випередив конкурента, тому Хемілтон спокійно зміщувався на внутрішній радіус повороту, але там ще знаходився іспанець, якому просто не було куди подітися. Тому стався контакт, що не призвів до ушкоджень на боліді Фернандо, а от машина Льюїса відчутно постраждала – зламана коробка передач.
Цими двома аваріями в неділю вдалося обмежитися, однак реальної боротьби на трасі було дуже багато, причому мова йде про усіх учасників дійства: лідерів, середняків та аутсайдерів. Глобально кажучи, пілоти віддали вболівальникам важливий борг ще за 2021 рік, коли, як зазначалося, гонки фактично не було.

МІНУС ЛЕКЛЕРА
У суперечці за п’єдестал пошани Серхіо Перес обійшов Карлоса Сайнса, а на першій позиції опинився Ферстаппен. Нідерландець стартував чотирнадцятим, однак вже на 18-му колі Макс став лідером, після чого не було сумнівів у перемозі чинного чемпіона. Фініш на першій сходинці після настільки низького місця на старті – це особистий рекорд нідерландця. З болідом Red Bull ніхто не міг конкурувати, а невелика кількість пілотів, які програли тріумфатору більше кола, пояснюється довжиною кола (понад 7 кілометрів – це максимум в чемпіонаті). А якби коло було більш-менш стандартним, то часові показники дозволяють зрозуміти, що на коло могли відстати усі конкуренти з п’ятої сходинки і нижче.
Саме на п’ятій позиції збирався фінішувати Леклер, однак монегаск перед фінішем вирішив встановити найшвидше коло, а для цього треба було взяти свіжу гуму. Шарль це зробив, однак перевершити час Макса все одно не вдалося. А ще, проїжджаючи на піт-лейн, лідер команди Ferrari примудрився перевищити допустиму швидкість. За цей вчинок стюарди оштрафували пілота на п’ять секунд, які додалися до його часу. Завдяки цьому п’ятим став Алонсо, а Леклер перейшов на шосте місце. Хотів хлопець взяти одне додаткове очко, а довелося віддати два, оскільки саме така різниця в середині першої десятки, де очки розподіляються наступним чином: 1-е місце – 25, 2-е – 18, 3-е – 15, 4-е – 12, 5-е – 10, 6-е – 8, 7-е – 6, 8-е – 4, 9-е – 2, 10-е – 1.
До речі, стюарди за зіткнення на першому колі між Льюїсом та Фернандо нікого не покарали, оскільки винуватець аварії сам постраждав, припинивши боротьбу. Однак наслідки інциденту залишилися – на рівні спілкування між пілотами. Одразу після контакту Алонсо на емоціях гарно пройшовся по конкуренту: «Ідіот! Так не можна робити. Він вміє їздити, лише коли стартує першим». Треба сказати, що Льюїс визнав свою помилку, відзначивши, що не побачив Алонсо, а тому у британця була впевненість, що праворуч на внутрішньому радіусі нікого немає. Та при цьому щось пояснювати іспанцю Хемілтон не став, образившись на емоційні слова Фернандо. Пілот команди Alpine за свою репліку не перепросив, тому навряд чи найближчим часом хлопці будуть спілкуватися. Хоча вони й раніше не були навіть хорошими знайомими, обмежуюсь банальними «привіт» та «бувай». Тепер, можливо, і цього не буде. А буде Гран-прі Нідерландів (2–4 вересня), де ми побачимо нескінченне оранжеве море шанувальників Ферстаппена.

Савелій СТУС

14-й етап. Гран-прі Бельгії
Спа. Автодром «Спа-Франкоршам». 26–28.28.2022
Довжина траси – 308,052 км (44 кола по 7,004 км)

Гонка
1 (14). Макс Ферстаппен (Нідерланди, Red Bull) 1:25.52,894
2 (2). Серхіо Перес (Мексика, Red Bull) +17,841
3 (1). Карлос Сайнс (Іспанія, Ferrari) +26,886
4 (5). Джордж Расселл (Великобританія, Mercedes) +29,140
5 (3). Фернандо Алонсо (Іспанія, Alpine) +1.13,256
6 (15). Шарль Леклер (Монако, Ferrari) +1.14,936
7 (16). Естебан Окон (Франція, Alpine) +1.15,640
8 (10). Себастьян Феттель (Німеччина, Aston Martin) +1.18,107
9 (8). П’єр Гаслі (Франція, AlphaTauri) +1.32,181
10 (6). Александр Албон (Таїланд, Williams) +1.41,900
11 (9). Ленс Стролл (Канада, Aston Martin) +1.43,078
12 (17). Ландо Норріс (Великобританія, McLaren) +1.44,739
13 (20). Юкі Цунода (Японія, AlphaTauri) +1.45,217
14 (18). Чжоу Гуаньюй (Китай, Alfa Romeo) +1.46,252
15 (7). Даніель Ріккардо (Австралія, McLaren) +1.47,163
16 (12). Кевін Магнуссен (Данія, Haas) +1 коло
17 (19). Мік Шумахер (Німеччина, Haas) +1 коло
18 (11). Ніколас Латіфі (Канада, Williams) +1 коло
НФ (13). Валттері Боттас (Фінляндія, Alfa Romeo) аварія (2-е коло)
НФ (4). Льюїс Хемілтон (Великобританія, Mercedes) аварія (1-е коло)
Примітка. В дужках вказано стартову позицію – за підсумками кваліфікації.

Найшвидше коло: Ферстаппен (+1 очко) – 1.49,354 (32-е коло, с/ш – 231 км/год).

Кубок пілотів
1. Ферстаппен (Red Bull) 284
2. Перес (Red Bull) 191
3. Леклер (Ferrari) 186
4. Сайнс (Ferrari) 171
5. Расселл (Mercedes) 170
6. Хемілтон (Mercedes) 146
7. Норріс (McLaren) 76
8. Окон (Alpine) 64
9. Алонсо (Alpine) 51
10. Боттас (Alfa Romeo) 46
11. Магнуссен (Haas) 22
12. Феттель (Aston Martin) 20
13. Ріккардо (McLaren) 19
14. Гаслі (AlphaTauri) 18
15. Шумахер (Haas) 12
16. Цунода (AlphaTauri) 11
17. Чжоу (Alfa Romeo) 5
18. Албон (Williams) 4
19. Стролл (Aston Martin) 4
20. Латіфі (Williams) 0

Кубок конструкторів
1. Red Bull 475
2. Ferrari 357
3. Mercedes 316
4. Alpine 115
5. McLaren 95
6. Alfa Romeo 51
7. Haas 34
8. AlphaTauri 29
9. Aston Martin 24
10. Williams 4