Чергова помилка Леклера

Другу гонку поспіль вкрай погано провів Шарль Леклер, який цього разу не зумів узяти всю відповідальність за невдачу на себе.

Трохи раніше на французькому автодромі лідер Ferrari планував перемогти, маючи дуже швидкий болід на фоні суперників, однак технічна помилка змусила пілота завчасно завершити перегони з пошкодженим болідом. Тоді монегаск не приховував, що став головним винуватцем вильоту, а от в Угорщині Шарль не захотів знову визнавати факт власної хиби, яка цього разу асоціювалася з жахливим тактичним рішенням, до чого, треба визнати, приклали руку й представники команди.
Схоже, вперше у поточному сезоні ми повною мірою відчули вплив «гумового» фактору на підсумковий протокол змагальної сесії. Зазвичай колеса різної жорсткості прогнозовано поводять себе на асфальті, тому команди на попередніх етапах досить часто робили ставку на жорсткий комплект hard, яки й дозволяв претендувати на високі місця. Але на угорському автодромі п’ятничні практики показали, що hard призводив до великих втрат у швидкості, тому виникли підозри, що в гонці усі будуть використовувати лише м’який soft та medium середньої жорсткості.
Припущення виявилося правильним, а різниця полягала лише у тому, що хтось гонку з двома піт-стопами проводив по «гумовій» формулі soft – medium – medium, а інші надали перевагу послідовності medium – medium – soft. Але два типи коліс обов’язково треба використати – так написано в регламенті. От Леклер і йшов по другому принципу, однак зупинка на 40-му колі стала фатальною, коли команда поставила на болід монегаска hard!
На той час Леклер йшов першим, але жорстка і дуже повільна гума змусила відкотитися на шосту сходинку, причому на певному етапі Шарль поїхав на третій піт-стоп, щоби позбутися жахливих коліс. Перехід на чудовий soft дозволив наздогнати конкурентів, але хлопцю не вистачило кількох кіл, аби покращити позицію, про що можна здогадатися, якщо подивитися на мінімальні відставання монегаска від деяких опонентів.
Після перегонів знервований пілот усю провину за невдачу переклав на команду, щиро дивуючись тому, що на 40-му колі вона зробила ставку на hard. Однак усі чудово розуміють, що візит до механіків за 30 кіл до фінішу, коли раніше експлуатувалась лише гума medium, могла говорити тільки про те, що надалі буде використовуватися hard, бо настільки довгий відрізок на м’яких колесах soft пройти просто неможливо! Чудово усе розумів і Шарль, який погодився з вердиктом Ferrari, але до кінця у цьому зізнатися не зміг.
Тим часом справи лідера чемпіонату йшли не дуже добре, адже за підсумками кваліфікації Макс Ферстаппен посів лише десяте місце. Річ у тому, що в суботу у найважливіший момент на боліді нідерландця відмовився правильно працювати генератор кінетичної енергії, що змусило пілота стартувати у неділю лише з десятої сходинки.
Однак основну гонку Макс пройшов бездоганно, випереджаючи опонентів і під час вдалих піт-стопів, і безпосередньо на дистанції, причому Леклера фаворит першості пройшов двічі. Другий раз випереджати конкурента довелося через помилку на 42-му колі, коли Ферстаппена розвернуло, але йому вдалося втримати машину на трасі, після чого довелося ще раз проходити Шарля, який тоді ще страждав на повільній гумі hard, а класична тактика нідерландського пілота soft – medium – medium спрацювала бездоганно.
Тому гонка, яка дозволяла монегаску скоротити відстань від фаворита у загальному заліку сезону, перетворилась на справжній жах, підсумком якого стали чергові втрати, тому тепер Макс випереджає Леклера аж на 80 очок! Тут вже можна говорити про клінічну смерть чемпіонської інтриги… Звісно, пілот команди Red Bull надалі буде щось втрачати, але при цьому важко повірити, що лідер Ferrari зможе бездоганно провести останні дев’ять гонок.
Отремо треба відзначити другий поспіль фініш Mercedes у першій трійці одразу двома болідами, хоча Джордж Расселл, який несподівано виграв кваліфікацію, міг претендувати на більше. Німецька команда поступово прогресує, тому її шанувальники можуть розраховувати, що у наступному сезоні «мерси» повноцінно конкуруватимуть з Red Bull та Ferrari.
А вже після угорських пристрастей Aston Martin повідомив, що у наступному сезоні кольори команди буде захищати 41-річний Фернандо Алонсо, який ще затримається в Формулі-1 на 2023 чи навіть 2024 рік. Місце в Aston Martin звільнилося, коли чотириразовий чемпіон світу Себастьян Феттель повідомив, що прийшов час вішати кермо на гвіздок. У цій історії трохи дивно, що іспанець з перспективної команди Alpine вирішив пересісти у зовсім слабенький Aston Martin. Може, Фернандо вже бачив якісь нові розробки команди, які повинні призвести до прогресу в недалекому майбутньому?
Команда Alpine офіційно повідомила, що на місце Алонсо у 2023 році прийде чинний чемпіон Формули-2 Оскар Піастрі. Але після цього австралійський пілот повідомив, що ця інформація не відповідає дійсності! Що сталося? Схоже, в Alpine занадто рано повірили в те, що Оскар швиденько до них побіжить на будь-яких умовах… Але тепер ходять чутки, що молодий Піастрі буде висувати певні вимоги, адже у нього вже є попередні домовленості з командою McLaren, де дуже погано справи йдуть у досвідченого Даніеля Ріккардо, який теж, до речі, володіє австралійським паспортом.

Савелій СТУС

13-й етап. Гран-прі Угорщини
Будапешт. Автодром «Хунгароринг». 29–31.07.2022
Довжина траси – 306,630 км (70 кіл по 4,381 км)

Гонка
1 (10). Макс Ферстаппен (Нідерланди, Red Bull) 1:39.35,912
2 (7). Льюїс Хемілтон (Великобританія, Mercedes) +7,834
3 (1). Джордж Расселл (Великобританія, Mercedes) +12,337
4 (2). Карлос Сайнс (Іспанія, Ferrari) +14,579
5 (11). Серхіо Перес (Мексика, Red Bull) +15,688
6 (3). Шарль Леклер (Монако, Ferrari) +16,047
7 (4). Ландо Норріс (Великобританія, McLaren) +1.18,300
8 (6). Фернандо Алонсо (Іспанія, Alpine) +1 коло
9 (5). Естебан Окон (Франція, Alpine) +1 коло
10 (18). Себастьян Феттель (Німеччина, Aston Martin) +1 коло
11 (14). Ленс Стролл (Канада, Aston Martin) +1 коло
12 (20). П’єр Гаслі (Франція, AlphaTauri) +1 коло
13 (12). Чжоу Гуаньюй (Китай, Alfa Romeo) +1 коло
14 (15). Мік Шумахер (Німеччина, Haas) +1 коло
15 (9). Даніель Ріккардо (Австралія, McLaren) +1 коло
16 (13). Кевін Магнуссен (Данія, Haas) +1 коло
17 (17). Александр Албон (Таїланд, Williams) +1 коло
18 (19). Ніколас Латіфі (Канада, Williams) +1 коло
19 (16). Юкі Цунода (Японія, AlphaTauri) +2 кола
НФ (8). Боттас (Alfa Romeo) мотор (66-е коло)
Примітка. В дужках вказано стартову позицію – за підсумками кваліфікації.

Найшвидше коло: Хемілтон (+1 очко) – 1.21,386 (57-е коло, с/ш –
194 км/год).

Кубок пілотів
1. Ферстаппен Red Bull 258
2. Леклер Ferrari 178
3. Перес Red Bull 173
4. Расселл Mercedes 158
5. Сайнс Ferrari 156
6. Хемілтон Mercedes 146
7. Норріс McLaren 76
8. Окон Alpine 58
9. Боттас Alfa Romeo 46
10. Алонсо Alpine 41
11. Магнуссен (Haas) 22
12. Ріккардо (McLaren) 19
13. Гаслі (AlphaTauri) 16
14. Феттель (Aston Martin) 16
15. Шумахер (Haas) 12
16. Цунода (AlphaTauri) 11
17. Чжоу (Alfa Romeo) 5
18. Стролл (Aston Martin) 4
19. Албон (Williams) 3
20. Латіфі (Williams) 0

Кубок конструкторів
1. Red Bull 431
2. Ferrari 344
3. Mercedes 304
4. Alpine 99
5. McLaren 95
6. Alfa Romeo 51
7. Haas 34
8. AlphaTauri 27
9. Aston Martin 20
10. Williams 3