Чемпіонський рекорд

До мексиканського етапу ми отримали відповіді на головні запитання сезону, в якому домінували Макс Ферстаппен та Red Bull, однак дострокові перемоги в особистому заліку та Кубку конструкторів не вплинули на мотивацію чемпіонської бригади.

Однак початок вікенду говорив про переможні перспективи Mercedes, адже саме ця команда дуже впевнено провела три тренувальні сесії. Перевага «мерсів» пояснювалася специфічними змагальними умовами, адже автодром знаходиться на висоті понад два кілометри над рівнем моря. Тому пілотам довелося зіштовхнутися з розрідженим повітрям, що створювало труднощі з притискною силою болідів. Також не забуваємо й про мінімальний супротив того повітря, тому відкритий елемент заднього антикрила давав лише мінімальну перевагу (система DRS). Але бонусом була довжелезна стартова пряма – 1200 метрів, на якій виникала можливість розігнатися аж до 350 км/год. Тому шанси на обгін залишалися пристойними.
Хоча про це усі думали в неділю, а суботня кваліфікація показувала чисту швидкість машин на одному колі. Як зазначалося, великі сподівання були покладені на Mercedes, але відбірний сегмент Гран-прі несподівано виграв Ферстаппен, за спиною якого розташувалися «мерси» – Джордж Расселл та Льюїс Хемілтон. Досвід показував, що довгий відрізок до першого повороту (800 м) – це шанс для Джорджа та Льюїса, які могли сконструювати успішну атаку на Макса, однак ці хлопці вирішили піти іншою дорогою…
Виявилося, що навіть в сприятливих умовах «срібні стріли» не захотіли конкурувати з Red Bull за чистою швидкістю. Команда Mercedes планувала переграти опонента на тактичному полі бою. Тому на перший відрізок недільних перегонів Расселл та Хемілтон взяли гуму середньої жорсткості – medium, розраховуючи обмежитись одним піт-стопом, якщо пізніше перейти на жорсткий hard (medium – hard). А основний план «бичків» полягав у двох зупинках за формулою soft – medium – medium або soft – medium – soft.
Тому нідерландець стартував на м’якій та швидкій гумі soft, що дозволило йому доїхати до першого повороту в статусі лідера. А позаду невдало стартував Расселл, який пропустив вперед не лише Хемілтон, а й улюбленця місцевої публіки Серхіо Переса. На жаль, на цьому реальна боротьба в першій шістці закінчилася, причому надалі не було навіть спроб обгону, адже мінімальна перевага у швидкості над суперником не давала змоги реально атакувати, про що вже йшла мова.
Та Льюїс до цього й не прагнув, сподіваючись на тактичну перемогу, але пізніше виявилося, що навіть м’яка гума зношувалася повільно. На той час в Мехіко не було високих температур, що команда Mercedes не врахувала. Цей фактор став вирішальним в неділю, адже майже усі команди лише одного разу відвідали механіків, змінюючи soft на medium або навпаки. І лише «мерси» стояли на своєму, взявши повільну гуму hard на другий відрізок гонки.
В такій ситуації Хемілтон ніяк не міг розраховувати на боротьбу з лідером, а Расселл безперспективно розташовувався позаду Переса. Без натяку на боротьбу хлопці й фінішували, а позаду дуже несподівано виблискував Даніель Ріккардо, який фактично провалив увесь поточний сезон. На останніх десяти колах австралієць випередив чотирьох опонентів, однак один сплеск активності нічого не означає, а в суперечці всередині команди McLaren безапеляційно виграв Ландо Норріс, про що говорить загальний залік чемпіонату.
З технічними проблемами в Мексиці зіштовхнувся тільки Фернандо Алонсо, однак іспанець раніше отримав певну компенсацію. «Вболівальник» відзначав, що за підсумками попереднього старту в США Фернандо отримав 30-секундний штраф, тому довелося з сьомої позиції перейти на вісім сходинок вниз. Досвідчений пілот позаминулого тижня постраждав через пошкоджене дзеркало заднього виду, яке відлетіло ще до фінішу. Стюарди, отримавши скаргу від Haas, сказали, що Алонсо повинен був вирішити цю проблему, адже рухатися в умовах, коли один з елементів боліда може відірватися, заборонено.
Команда Alpine сформувала свій протест, причому базувався він не на факті зламаного дзеркала. Апеляція базувалася на тому, що Haas свою скаргу надав пізніше, аніж це дозволено дисциплінарними правилами. Зробити подібний акт треба за 30 хвилин після фінішу, але зроблено це було пізніше. Тому Міжнародна автомобільна федерація виправдала Фернандо, повернувши йому шість очок за сьоме місце в США.
Залишилося лише сказати про анонсований рекорд… Нове досягнення встановив Ферстаппен, який виграв вже чотирнадцяту гонку в сезоні. Нідерландець перевершив максимум Міхаеля Шумахера та Себастьяна Феттеля, які вигравали по тринадцять разів у 2004 та 2013 роках відповідно. Хоча тоді було менше етапів у календарі першості, тому до цього рекорду варто ставитися з легким скепсисом. Але немає сумнівів, що без скепсису усі пілоти проведуть дві заключні гонки чемпіонату-2022: Бразилія (11–13 листопада), Абу-Дабі (18–20 листопада).

Савелій СТУС

20-й етап. Гран-прі Мексики
Мехіко. Автодром ім. братів Родрігес. 28–30.10.2022
Довжина траси – 305,354 км (71 коло по 4,304 км)

Гонка
1 (1). Макс Ферстаппен (Нідерланди, Red Bull) 1:38:36.729
2 (3). Льюїс Хемілтон (Великобританія, Mercedes) +15.186
3 (4). Серхіо Перес (Мексика, Red Bull) +18.097
4 (2). Джордж Расселл (Великобританія, Mercedes) +49.431
5 (5). Карлос Сайнс (Іспанія, Ferrari) +58.123
6 (7). Шарль Леклер (Монако, Ferrari) +1:08.774
7 (11). Даніель Ріккардо (Австралія, McLaren) +1 коло
8 (10). Естебан Окон (Франція, Alpine) +1 коло
9 (8). Ландо Норріс (Великобританія, McLaren) +1 коло
10 (6). Валттері Боттас (Фінляндія, Alfa Romeo) +1 коло
11 (14). П’єр Гаслі (Франція, AlphaTauri) +1 коло
12 (17). Александр Албон (Таїланд, Williams) +1 коло
13 (12). Чжоу Гуаньюй (Китай, Alfa Romeo) +1 коло
14 (16). Себастьян Феттель (Німеччина, Aston Martin) +1 коло
15 (20). Ленс Стролл (Канада, Aston Martin) +1 коло
16 (15). Мік Шумахер (Німеччина, Haas) +1 коло
17 (19). Кевін Магнуссен (Данія, Haas) +1 коло
18 (18). Ніколас Латіфі (Канада, Williams) +2 кола
НФ (9). Фернандо Алонсо (Іспанія, Alpine) мотор (64-е коло)
НФ (13). Юкі Цунода (Японія, AlphaTauri) аварія (51-е коло)
Примітка. В дужках вказано стартову позицію – за підсумками кваліфікації.

Найшвидше коло: Расселл (+1 очко) – 1.20,153 (71-е коло, с/ш – 193 км/год).

Кубок пілотів
1. Ферстаппен (Red Bull) 416
2. Перес (Red Bull) 280
3. Леклер (Ferrari) 275
4. Расселл (Mercedes) 231
5. Хемілтон (Mercedes) 216
6. Сайнс (Ferrari) 212
7. Норріс (McLaren) 111
8. Окон (Alpine) 82
9. Алонсо (Alpine) 71
10. Боттас (Alfa Romeo) 47
11. Феттель (Aston Martin) 36
12. Ріккардо (McLaren) 35
13. Магнуссен (Haas) 24
14. Гаслі (AlphaTauri) 23
15. Стролл (Aston Martin) 13
16. Шумахер (Haas) 12
17. Цунода (AlphaTauri) 12
18. Чжоу (Alfa Romeo) 6
19. Албон (Williams) 4
20. Латіфі (Williams) 2
21. Де Вріс (Williams) 2
22. Хюлкенберг (Aston Martin) 0

Кубок конструкторів
1. Red Bull 696
2. Ferrari 487
3. Mercedes 447
4. Alpine 153
5. McLaren 146
6. Alfa Romeo 53
7. Aston Martin 49
8. Haas 36
9. AlphaTauri 35
10. Williams 8