Сайнс починає та виграє

Надзвичайно насичені перегони на легендарному британському автодромі запам’яталися несподіваним переможцем і резонансною аварією за участю шести болідів.

ДОЩОВИЙ ВІДБІР
Досить швидко прийшло розуміння того, що за перемогу у поточній першості будуть змагатися дві команди – Red Bull та Ferrari, а Mercedes вважався третьою силою, яка епізодично може «покусати» фаворитів. Окремою інтригою стала суперечка всередині лідерської групи, а там перебували чотири пілоти: Макс Ферстаппен, Серхіо Перес, Шарль Леклер і Карлос Сайнс. Перед звітним етапом у хвості цього квартету розташовувався іспанський пілот, якому зазвичай не вистачало швидкості й рішучості, аби випередити когось з прямих конкурентів.
Не було підстав вважати, що щось зміниться у Великобританії, а зовсім інші фаворити вийшли на перший план, коли прийшло розуміння, що кваліфікаційні заїзди пройдуть на мокрому асфальті. У суботу хмари час від часу поливали автодром, який іноді починав підсихати, але потім знову приходили опади, тому усю сесію пілоти провели на проміжній гумі, яка використовується за помірного дощу.
У 2022 році виступають одразу кілька пілотів, які чудово почувають себе у таких погодних умовах, а якщо конкретизувати, то кваліфікаційна ставка робилася на Ферстаппена, Леклера, Льюїса Хемілтона, а також називався найдосвідченіший пілот у поточній першості – 40-річний Фернандо Алонсо. Усі ж пам’ятали, що нещодавно у Канаді за схожих умов Нандо пройшов на другу сходинку відбірного рейтингу… На ще один подвиг іспанця не вистачило, зате несподівану перемогу у суботу здобув інший іспанець – 27-річний Сайнс (1.40,983), якому вдалося в останній спробі перевершити Ферстаппена (1.41,055), Леклера (1.41,298) і Переса (1.41,616), які трохи гірше пройшли свої швидкі кола.

МІНІМУМ МАКСА
Якісно пройти одне коло – це окрема історія, а от на високому рівні подолати понад 300 кілометрів недільної гонки – тут вміння і витримки треба значно більше… Однак, немає сумнівів, що Карлос далеко не дивився, ставлячи перед собою задачі поетапно. Першою в переліку було збереження лідерської позиції на старті, коли конкуренти стають максимально небезпечними. Однак ще до початку перегонів було зрозуміло, що шанси іспанця на збереження першого рядка не дуже великі. Річ у тому, що майже усі фаворити взулися у гуму середньої жорсткості – medium, а Ферстаппен зробив ставку на м’який і швидкий soft…
Представник Нідерландів не помилився, зумівши випередити Карлоса ще до першого повороту, однак дуже швидко гонку довелося зупинити – червоні прапори. Чому вони з’явилися – це тема для окремої розмови. Поки треба відзначити, що пілотам довелося майже годину відпочивати, причому директор гонки лише після 40 хвилин мовчання потішив вболівальників інформацією – рестарт відбудеться о 15.56 за місцевим часом (у нас це плюс дві годити, тобто майже шоста година вечора).
Процедура рестарту зовсім не сподобалася Максу, адже його чудовий старт нічого не вирішував. В регламенті зазначено, що старт не можна вважати стартом, якщо до червоних прапорів команди не подолали хоча б одного кола. А вони цього не зробили, тому стартовий протокол знову формувався за результатами кваліфікаційної сесії. Ця новина була до вподоби Сайнсу, справи котрого перед рестартом трохи покращилися, оскільки під час великої паузи Ферстаппен вирішив перевзутися у потенційно менш швидкий, але більш витривалий medium.
Другу спробу старту Карлос провів краще, відбивши атаки лідера команди Red Bull. Однак вже на десятому колі іспанець припустився прикрої помилки, вилетівши за межі траси. Сайнс швидко повернувся на асфальт, але на той час Макс вже був попереду. Представник Нідерландів все ж радів не дуже довго, бо вже за три кола болід Red Bull втратив значну частину притискної сили, а разом з тим відбулося падіння швидкості, тому надалі Ферстаппен програвав лідерам близько двох секунд на кожному колі. А причиною несподіваного спаду став уламок від машини AlphaTauri, який з’явився на трасі на 11-му колі, коли не змогли спокійно роз’їхатися партнери по команді П’єр Гаслі та Юкі Цунода. Саме цей уламок несподівано для себе зачепив Макс, причому шматок заднього антикрила AlphaTauri застряг під дном боліда Red Bull.
Саме тому у Ферстаппена виникли серйозні труднощі з темпом, а спроби виправити ситуацію шляхом зміни кута нахилу переднього антикрила ні до чого не привели. Тому лідер чемпіонату залишився на сьомій позиції, не маючи змоги конкурувати з реально швидкими болідами. Мінімізація втрат – це максимум, на що була змога розраховувати, тому в нових умовах фініш Макса всередині першої десятки – це непоганий і навіть перспективний варіант.

МАКСИМУМ КАРЛОСА
За перемогу надалі змагалися представники Ferrari та Хемілтон, якому на рідному автодромі вдавалося демонструвати високий темп. Британець на певному етапі, коли суперники вже зробили планову заміну гуми, збирався після візиту до механіків вийти на перше місце, бо попереду не дуже переконливо їхав Сайнс, який також стримував Леклера. Італійська команда дала чітку вказівку Карлосу: або пришвидшуйся, або пропусти вперед Шарля. Іспанець намагався виконати першу умову, але результату не було, тому довелося віддати перше місце напарнику на 31-му колі.
Льюїс, перевзувшись на звичний для того етапу гонки hard, повернувся на трасу третім, але поступово британець під’їжджав до Карлоса, який готувався до відчайдушної оборони. Але саме у цей момент, на 38-му колі, мотор Естебана Окона відмовився працювати, тому довелося французу зупинитися у незручному місці, після чого з’явився автомобіль безпеки. У цю мить майже усі пілоти основної групи поїхали на піт-стоп, аби на останній відрізок дистанції взяти швидку гуму soft. Залишився на трасі тільки лідер – Леклер не ризикнув завітати до механіків, бо боявся втратити першу позицію.
Гонка відновилася на 43-му колі, коли Сайнс, що їхав другим, отримав від команди чітку вказівку без варіантів: треба залишатися позаду Леклера, щоби стримувати Хемілтона. Однак іспанець проігнорував сумнівну вимогу, миттєво випередивши Шарля, який залишився наодинці зі швидким Льюїсом. Хоча британець також трохи помилився, віддавши третю позицію Пересу, тому вже мексиканець напосідав на монегаска…
Боротьба всередині цієї трійки стала окрасою всієї гонки, адже спочатку одним маневром Хемілтон випередив обох конкурентів, та трохи згодом ті відігралися, а останнім актом інтриги стала успішна атака Хемілтона на Леклера, якому довелося випасти за межі п’єдесталу пошани. Немає сумнівів, що пізніше представники Ferrari не дуже тепло спілкувалися з Карлосом, але Сайнс одразу після гонки про перспективно непросту розмову з керівництвом не думав, концентруючи увагу тільки на позитивних емоціях!
А радіти було чому, адже Сайнс лише на восьмий рік перебування у Формулі-1 здобув першу перемогу! Для цього довелося провести 150 гонок! Цікаво, що це другий найдовший шлях до прем’єрної звитяги, а ще довше до першого тріумфу йшов Перес, який у позаминулому році виграв Гран-прі Бахрейну, який був для нього 190-м у кар’єрі! Також треба відзначити, що іспанець став 112-м пілотом в історії Формули-1, якому пощастило виграти хоча б одну гонку! Карлос в елітних перегонах починав виступати у 2015 році за команду Toro Rosso, а потім вдалося опанувати боліди Renault та McLaren, після чого вже був відрізок у Ferrari. Звісно, свій успіх Сайнс спробує повторити вже зовсім скоро – в Австрії, де черговий Гран-прі сезону пройде 8–10 липня.

МАСОВА АВАРІЯ
А тепер треба згадати про неприємний інцидент на старті британських перегонів, коли з’явилися червоні прапори. Зупинка гонки сталася через масову аварію у першому повороті, коли Джордж Расселл обирав зручну траєкторію, посуваючись в сторону Чжоу Гуаньюй. Однак британець запізно помітив, що між двома пілотами встиг розташуватися П’єр Гаслі. Саме француза Джордж зачепив, після чого його болід різко кинуло на машину Alfa Romeo, яка миттєво перекинулася. І вже на даху Гуаньюй полетів, плануючи зіштовхнутися з бар’єром безпеки на неконтрольованому боліді, який дивився дном у небо. Однак перед м’якою перешкодою машина зачепила гравій, перелетівши бар’єр безпеки, а зупинитися дозволила тільки загороджувальна сітка. Отак між бар’єром та сіткою болід застряг, не дозволяючи пілоту звільнитися. Добре, що машина не загорілася, бо тоді ми могли стати свідками трагічної події.
Китаєць відбувся легким переляком, а за підсумками цього інциденту постраждали ще три машини. Побачивши аварію, різко загальмував Александр Албон, якого миттєво протаранив Себастьян Феттель, причому удар був настільки сильний, що машина Williams встигла влетіти в стіну і зачепити після цього Окона та Цуноду. Три пілоти одразу припинили боротьбу, а Гаслі та Окон пізніше були змушені зупинитися, не дотягнувши до фінішу.
Тому ефектною у нас була не лише кінцівка Гран-прі Великобританії, але й стартовий відрізок, хоча це були видовищні моменти різного характеру. А Формула-1 такою й має бути – різноманітною, тому поточний сезон зовсім не розчаровує вболівальників, які швидко прийшли до висновку, що на «Сільверстоуні» відбулась поки найяскравіша гонка 2022 року.

Савелій СТУС

10-й етап. Гран-прі Великобританії
Сільверстоун. Автодром «Сільверстоун». 01–03.07.2022
Довжина траси – 306,198 км (52 кола по 5,891 м)

Гонка
1 (1). Карлос Сайнс (Іспанія, Ferrari) 2:17.50,311
2 (4). Серхіо Перес (Мексика, Red Bull) +3,779
3 (5). Льюїс Хемілтон (Великобританія, Mercedes) +6,225
4 (3). Шарль Леклер (Монако, Ferrari) +8,546
5 (7). Фернандо Алонсо (Іспанія, Alpine) +9,571
6 (6). Ландо Норріс (Великобританія, McLaren) +11,943
7 (2). Макс Ферстаппен (Нідерланди, Red Bull) +18,777
8 (19). Мік Шумахер (Німеччина, Haas) +18,995
9 (18). Себастьян Феттель (Німеччина, Aston Martin) +22,356
10 (17). Кевін Магнуссен (Данія, Haas) +24,590
11 (20). Ленс Стролл (Канада, Aston Martin) +26,147
12 (10). Ніколас Латіфі (Канада, Williams) +32,511
13 (14). Даніель Ріккардо (Австралія, McLaren) +32,817
14 (13). Юкі Цунода (Японія, AlphaTauri) +40,910
НФ (15). Естебан Окон (Франція, Alpine) мотор (38-е коло)
НФ (11). П’єр Гаслі (Франція, AlphaTauri) мотор (27-е коло)
НФ (12). Валттері Боттас (Фінляндія, Alfa Romeo) мотор (21-е коло)
НФ (8). Джордж Расселл (Великобританія, Mercedes) аварія (1-е коло)
НФ (9). Чжоу Гуаньюй (Китай, Alfa Romeo) аварія (1-е коло)
НФ (16). Александр Албон (Таїланд, Williams) аварія (1-е коло)
Примітка. В дужках вказано стартову позицію – за підсумками кваліфікації.

Найшвидше коло: Хемілтон (+1 очко) – 1.30,510 (52-е коло, с/ш – 234 км/год).

Кубок пілотів
1. Ферстаппен (Red Bull) 181
2. Перес (Red Bull) 147
3. Леклер (Ferrari) 138
4. Сайнс (Ferrari) 127
5. Расселл (Mercedes) 111
6. Хемілтон (Mercedes) 93
7. Норріс (McLaren) 58
8. Боттас (Alfa Romeo) 46
9. Окон (Alpine) 39
10. Алонсо (Alpine) 28
11. Гаслі (AlphaTauri) 16
12. Магнуссен (Haas) 16
13. Феттель (Aston Martin) 15
14. Ріккардо (McLaren) 15
15. Цунода (AlphaTauri) 11
16. Гуаньюй (Alfa Romeo) 5
17. Шумахер (Haas) 4
18. Албон (Williams) 3
19. Стролл (Aston Martin) 3
20. Латіфі (Williams) 0

Кубок конструкторів
1. Red Bull 328
2. Ferrari 265
3. Mercedes 204
4. McLaren 73
5. Alpine 67
6. Alfa Romeo 51
7. AlphaTauri 27
8. Haas 20
9. Aston Martin 18
10. Williams 3