Перший етап останнього відрізку сезону міг стати тріумфальним для Макса Ферстаппена, який за певних умов планував уже в Сінгапурі стати чемпіоном світу, але цю формальність довелося відкласти на потім.
КВАЛІФІКАЦІЯ
Про складні перспективи чинного чемпіона планети стало відомо за підсумками кваліфікації, яка проходила після сильного дощу, тому два сегменти відбірної кампанії довелося провести на проміжній гумі, а на останню частину сесії, коли мокрий асфальт став історією, пілоти змогли взяти гуму для сухої погоди. Вирішальний відрізок кваліфікації тактично дуже правильно проводив Макс, який останнім завершував швидке коло. І проміжні результати показували, що нідерландець в суботу повинен вийти на першу сходинку…
Однак незадовго до завершення кола гоночний інженер в наказному стилі сказав Ферстаппену, що потрібно повернутися в бокси. Виявилося, що в машині Макса залишилося занадто мало пального. Звісно, на завершення швидкого кола і повернення до механіків пального вистачило б, але після того необхідно обов’язково здати один літр бензину на аналіз, аби довести, що в суміші немає заборонених компонентів. А якщо цього не зробити, то буде дискваліфікація – старт в неділю з двадцятої сходинки. Довелося лідеру команди Red Bull завершити кваліфікацію на восьмій позиції, але необхідний літр пального в суботу вдалося зберегти, коли відмінні результати показали Шарль Леклер, Серхіо Перес та Льюїс Хемілтон, а лише на четвертій позиції розташувався Карлос Сайнс.
Вкрай невдало відбірний етап провів Джордж Расселл, який повинен був стартувати з одинадцятого місця, тому команда вирішила скористатися цим, аби всупереч регламенту замінити на машині молодого британця елементи силової установки. А якщо йдеш проти регламенту, то отримуєш штраф – старт з двадцятої позиції, тому завчасно було відомо, що Mercedes приніс в жертву звітну гонку, аби Джордж вже на наступних етапах міг їхати без штрафів з новими елементами силової установки. Расселл в неділю ближче до фінішу встановив найшвидше коло, але таким чином хлопець лише себе потішив, бо призове очко за таке досягнення дається, якщо його автор фінішував в першій десятці.
ГОНКА
А 2 жовтня старт довелося відкласти приблизно на годину, оскільки в Сінгапурі знову дощило, причому дуже сильно. Гонка повинна була розпочатися о 15.00 за київським часом, однак реальний старт був лише о 16.05. Вже в процесі перегонів неодноразово на трасі з’являвся автомобіль безпеки, тому пілоти не змогли пройти усю дистанцію, оскільки час гонки заради телевізійних трансляцій суворо обмежений – не більше трьох годин. Тобто до 18.00 треба було поставити крапку. Саме тому на певному етапі рахувалися не кола, а йшов зворотній відлік часу, тому пілоти проїхали 59 кіл, не встигнувши подолати ще два заплановані кола. Але це вже деталі: хто хотів та міг щось зробити в той день – тому й 59 кіл вистачило.
Доля першої сходинки вирішилася на стартових метрах, коли Перес випередив Леклера, який намагався відігратися у заключній частині гонки, але мексиканець втримав перемогу. Хоча ще під час перегонів у стюардів виникли запитання до Серхіо, який за автомобілем безпеки поводився не дуже коректно, відставши від спеціального транспорту більше, аніж на десять корпусів боліда. Цього не можна робити, тому після фінішу гонщик був оштрафований на 5 секунд. Однак про такий вердикт здогадувалися в команді Red Bull, що дозволило Пересу відклеїтися від Шарля майже на 8 секунд, а в такій ситуації штраф нікого не хвилював.
Невдало провів гонку Хемілтон, який, створюючи тиск на Карлоса Сайнса, одного разу «поцілував» стіну, після чого довелося надолужувати втрачене. Надолужити вдалося лише до дев’ятої сходинки. В подібній ситуації опинився Ферстаппен, який, намагаючись випередити Ландо Норріса, також вилетів за межі траси, однак Макс вчасно скерував болів в кишеню безпеки, уникнувши контакту зі стіною. Паралельно з цим лідер першості вбив гуму, тому довелося відвідати механіків в пошуках нової гуми. На свіжих колесах Макс відіграв кілька позицій, причому на передостанньому колі вдалося випередити Льюїса, а останнє коло відзначилося випередженням Себастьяна Феттеля.
Попереду лише п ять гонок, кожна з яких може стати чемпіонською для нідерландця: Японія (7–9 жовтня), США (21–23 жовтня), Мексика (28–30 жовтня), Бразилія (11–13 листопада), Абу-Дабі (18–20 листопада).
Савелій СТУС
17-й етап. Гран-прі Сінгапуру
Сінгапур. Автодром «Маріна-Бей». 30.09–02.10.2022
Довжина траси – 306,720 км (61 коло по 5,063 км)
Гонка
1 (2). Серхіо Перес (Мексика, Red Bull) 2:02.20,238
2 (1). Шарль Леклер (Монако, Ferrari) +2,595
3 (4). Карлос Сайнс (Іспанія, Ferrari) +10,305
4 (6). Ландо Норріс (Великобританія, McLaren) +21,133
5 (16). Даніель Ріккардо (Австралія, McLaren) +53,282
6 (11). Ленс Стролл (Канада, Aston Martin) +56,330
7 (8). Макс Ферстаппен (Нідерланди, Red Bull) +58,825
8 (13). Себастьян Феттель (Німеччина, Aston Martin) +1.00,032
9 (3). Льюїс Хемілтон (Великобританія, Mercedes) +1.01,515
10 (7). П’єр Гаслі (Франція, AlphaTauri) +1.09,576
11 (15). Валттері Боттас (Фінляндія, Alfa Romeo) +1.28,844
12 (9). Кевін Магнуссен (Данія, Haas) +1.32,610
13 (12). Мік Шумахер (Німеччина, Haas) +1 коло
14 (20). Джордж Расселл (Великобританія, Mercedes) +2 кола
НФ (10). Юкі Цунода (Японія, AlphaTauri) аварія (34-е коло)
НФ (17). Естебан Окон (Франція, Alpine) мотор (27-е коло)
НФ (18). Александр Албон (Таїланд, Williams) аварія (26-е коло)
НФ (5). Фернандо Алонсо (Іспанія, Alpine) мотор (21-е коло)
НФ (19). Ніколас Латіфі (Канада, Williams) аварія (8-е коло)
НФ (14). Чжоу Гуаньюй (Китай, Alfa Romeo) аварія (7-е коло)
Примітка. В дужках вказано стартову позицію – за підсумками кваліфікації.
Найшвидше коло: Расселл – 1.46,458 (54-е коло, с/ш – 171 км/год).
Кубок пілотів
1. Ферстаппен (Red Bull) 341
2. Леклер (Ferrari) 237
3. Перес (Red Bull) 235
4. Расселл (Mercedes) 203
5. Сайнс (Ferrari) 202
6. Хемілтон (Mercedes) 170
7. Норріс (McLaren) 100
8. Окон (Alpine) 66
9. Алонсо (Alpine) 59
10. Боттас (Alfa Romeo) 46
11. Ріккардо (McLaren) 29
12. Феттель (Aston Martin) 24
13. Гаслі (AlphaTauri) 23
14. Магнуссен (Haas) 22
15. Стролл (Aston Martin) 13
16. Шумахер (Haas) 12
17. Цунода (AlphaTauri) 11
18. Чжоу (Alfa Romeo) 6
19. Албон (Williams) 4
20. Де Вріс (Williams) 2
21. Латіфі (Williams) 0
Кубок конструкторів
1. Red Bull 576
2. Ferrari 439
3. Mercedes 373
4. McLaren 129
5. Alpine 125
6. Alfa Romeo 52
7. Aston Martin 37
8. Haas 34
9. AlphaTauri 34
10. Williams 6