Підсумки-2022
Другий рік поспіль на вершині «формульного» середовища опинився Макс Ферстаппен, причому чемпіонське питання звітної першості стосувалося не лише нідерландського пілота.
Як відомо, в сезоні-2022 змагалися чотири чемпіони світу: Льюїс Хемілтон – сім титулів (2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019, 2020), Себастьян Феттель – чотири (2010, 2011, 2012, 2013), Фернандо Алонсо – два (2005, 2006), Ферстаппен – також два, якщо враховувати звітну кампанію (2021, 2022). Однак наступного року доведеться говорити про трьох пілотів, які свого часу підіймалися на найвищу сходинку Формули-1 за підсумками чемпіонату. Втратили ми Феттеля – пілот вирішив повісити кермо на гвіздок після шістнадцяти років в елітних перегонах (2007– 2022). Німець розпочинав кар’єру в команді Toro Rosso, після чого вдалося вийти на найвищий рівень, який забезпечила структура Red Bull. Саме в стані «бичків» Себастьян взяв чотири титули, після чого були намагання відродити славу Ferrari (2015-2020), однак сподівання виявилися марними. Протягом двох років Феттеля вірив у прогрес команди Aston Martin, однак його не було, тому виснажений 35-річний пілот вирішив завершити кар’єру. Хоча це може бути лише пауза, адже ми вже бачили подібну історію, коли йшов Алонсо, однак іспанець повернувся, причому тепер 41-річний ветеран спробує свої сили саме в Aston Martin.
Усі ми запам’ятали прагнення Феттеля до перемог, причому в цій справі інколи німець поводився не дуже чемно… Однак перевершив його Ферстаппен, який на фініші сезону-2022 відзначився егоїзмом в тій ситуації, коли друге чемпіонське звання вже було в кишені. Макс ще за чотири етапи до завершення кампанії гарантував собі перше місце в загальному заліку, після чого, здавалося, буде можливість допомогти Серхіо Пересу, який боровся за «срібло». Однак в такій ситуації на Гран-прі Бразилії та Абу-Дабі нідерландський пілот наплював на інтереси мексиканця, хоча раніше Перес неодноразово працював на напарника, виконуючи волю команди.
У двох згаданих стартах команда Red Bull намагалася схилити Ферстаппена до реалізації спільних інтересів, та Макс цього не зробив, виявивши злочинний егоїзм у тій ситуації. Тому існують підозри, що наступного року Серхіо виявить принциповість, залишивши партнера наодинці з усіма викликами. Можливо, чинний чемпіон планети дійде до поставленої мети без допомоги, але досвід показує, що Формула-1 не даремно вважається командним видом спорту… У 2021 році подібну картину ми вже бачили, коли Mercedes відверто наплював на Валттері Боттаса, який на певному етапі відмовився працювати на інтереси Хемілтона. І саме цього не вистачило британцю, аби тоді випередити Ферстаппена. В нашій ситуації звинувачувати більше треба не команду, а Макса, якому під час міжсезонної паузи варто налагодити контакти з Пересом. Хоча не факт, що ображений мексиканець захоче займатися пошуками спільного знаменника. Побачимо, чи час насправді лікує… Втратили ми за підсумками року одного чемпіона – Феттеля, а інший чемпіон, Макс, втратив повагу багатьох вболівальників.
Якщо ж говорити про тріумф нідерландського пілота, то цього року ніхто не міг з ним конкурувати. Лише технічні проблеми Макса на початку сезону дозволили Шарлю Леклера вийти вперед, коли конкурент двічі не зміг фінішувати. Але потім Ферстаппен здобув три перемоги поспіль, повернувшись на вершину за підсумками шести етапів, після чого лідер сезонної класифікації не змінювався. У 2022 році Макс виграв 15 гонок – це абсолютний рекорд в історії Формули-1! Монегаск, до речі, запам’ятався найкращими результатами у кваліфікації (дев’ять поулів!), однак перше місце на стартовому полі зазвичай не допомагало лідеру команди Ferrari в основній недільній гонці. Інші статистичні показники сезону говорили про відчутну перевагу Ферстаппена. Однак ближче до завершення змагальної кампанії певний прогрес продемонстрували Ferrari та Mercedes, тому й виникають підозри, що ще одну звитягу у 2023 році нідерландець так просто не здобуде.
Кого ж треба відзначити за підсумками сезону? Чемпіона? Ні. Усю команду Red Bull! Адже їй вдалося сконструювати чемпіонський болід в умовах оновлення технічного регламенту. Перед початком 2022 року суттєво оновилися аеродинамічні елементи машин: нижня частина боліда, бічні «спідниці», переднє та заднє крила. Найкраще з інженерними викликами впоралися «бички», тому Максу треба з більшою повагою ставитися до команди, адже швидкий болід – це 70% успіху!
Немає сумнівів, що додатково у цьому ми переконаємося наступного року. А сезон-2023 обіцяє бути дуже довгим, адже керівники Формули-1 запланували рекордні 24 етапи! Хоча нещодавно довелося відмовитися від Гран-прі Китаю, оскільки у цій країні знову виникли проблеми з коронавірусною інфекцією. Ймовірно, китайський старт вдасться замінити – Португалія претендує на гонку. А кадровий потенціал 2023 року виглядає наступним чином: Макс Ферстаппен, Серхіо Перес (обидва – Red Bull); Шарль Леклер, Карлос Сайнс (обидва – Ferrari); Льюїс Хемілтон, Джордж Расселл (обидва – Mercedes); Естебан Окон, П’єр Гаслі (обидва – Alpine); Ландо Норріс, Оскар Піастрі (обидва – McLaren); Валттері Боттас, Чжоу Гуаньюй (обидва – Alfa Romeo); Фернандо Алонсо, Ленс Стролл (обидва – Aston Martin); Кевін Магнуссен, Ніко Хюлькенберг (обидва – Haas); Юкі Цунода, Нік Де Вріс (обидва – AlphaTauri); Александр Албон, Логан Сарджент (обидва – Williams).
Савелій СТУС
Кубок пілотів
1. Макс Ферстаппен (Red Bull) 454
2. Шарль Леклер (Ferrari) 308
3. Серхіо Перес (Red Bull) 305
4. Джордж Расселл (Mercedes) 275
5. Карлос Сайнс (Ferrari) 246
6. Льюїс Хемілтон (Mercedes) 240
7. Ландо Норріс (McLaren) 122
8. Естебан Окон (Alpine) 92
9. Фернандо Алонсо (Alpine) 81
10. Валттері Боттас (Alfa Romeo) 49
11. Даніель Ріккардо (McLaren) 37
12. Себастьян Феттель (Aston Martin) 37
13. Кевін Магнуссен (Haas) 25
14. П’єр Гаслі (AlphaTauri) 23
15. Ленс Стролл (Aston Martin) 18
16. Мік Шумахер (Haas) 12
17. Юкі Цунода (AlphaTauri) 12
18. Чжоу Гуаньюй (Alfa Romeo) 6
19. Александр Албон (Williams) 4
20. Ніколас Латіфі (Williams) 2
21. Нік Де Вріс (Williams) 2
22. Ніко Хюлькенберг (Aston Martin) 0
Кубок конструкторів
1. Red Bull 759
2. Ferrari 554
3. Mercedes 515
4. Alpine 173
5. McLaren 159
6. Alfa Romeo 55
7. Aston Martin 55
8. Haas 37
9. AlphaTauri 35
10. Williams 8